Као својеврсни практични и креативни наставак проучавања одломка чувеног авантуристичког романа „Робинсон Крусо“ Данијела Дефоа, у одељењима 5/3 и 5/4 дана 14.5.2024. године одржана је радионица под називом „Спаси Робинсона!“.
На претходном часу обраде романескног одломка, ученици су запажали, анализирали, промишљали и дебатовали о необичној и незгодној судбини главног прозног јунака, који се након бродолома обрео сам на пустом острву, довијајући се како да преживи и проживи свој божански усуд. Робинсон нас је уједно и инспирисао: како би нама било у његовој позицији и којих 10 предмета би нам било баш неопходно како бисмо пребродили дане самоће и изолације на пустом острву – у том смислу час обраде ове наставне јединице завршио се поменутим десетопредметним списком (секира, нож, канап, једро, бурад, свећа, комади метала, барут, конзерве…све узето са потонулог једрењака) и уз договор да се на следећем часу/радионици са изабраним паром/учеником потрудимо да осмислимо и израдимо пловило којим ће се Робинсон након 28-годишње робинзонијаде коначно спасити.
Помоћу глине, пластелина, клеј-масе, чачкалица, шпер-плоча, картона, предива и осталог материјала, ученици су се довијали, били креативни и иновативни, жаморили су и у међособним договорима осмислили занимљиве, одрживе и необичне пловне објекте.
Жири састављен од 11 наставника различитих профила (друштвене и природне науке, педагог школе) помно су осмотрили сачињена пловила из различитих аспеката (могућност пловидбе, техничка израда, иновативност, опремљеност пловила, вештина и умеће израде, идејност…) дајући свој глас пловилима обележеним шифрама, што је значило да је својеврсно бодовање/оцењивање било анонимно, објективно и праведно. Најбољима смо поделили одличне оцене, свима за труд омиљене „зелене смајлије“ за активност на часу.
Уз разгледање туђих радова, интересантне коментаре и саопштавања резултата гласања, угледни час смо евалуирали као веома успешан и пожељан због спреге и међупредметних
компетенција (српски језик и књижевност, географија, техника и технологија, ликовна култура) које на занимљив, лак, практичан и едукативан начин теорију претачу у примењива и дуготрајна знања.
Професор српског језика и књижевности Јасмина Арсић